صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / اولین جشنواره قصه گویی

اولین جشنواره قصه گویی

اولین جشنواره قصه گویی با حضور مصطفی رحماندوست در ساوه افتتاح شد
به گزارش نارستان، اولین جشنواره قصه گویی با عنوان قصه گویان شهر انار با حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساوه در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.
لازم به است که این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان، مدیریت آموزش و پروش . کانون فرهنگی هنری مساجد و هیئت ورزشهای همگانی شهرستان برپا گردید.

برگزاری جشن تولد ۷۰ سالگی مصطفی رحماندوست در ساوه
به گزارش نارستان، جشن هفتادمین سالروز تولد مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان در حاشیه جشنواره قصه گویان شهر انار در ساوه برگزار شد.
مصطفی رحماندوست که با عنوان عمو مصطفی نزد کودکان داخل و خارج از ایران شناخته می شود؛ بیش از هرچیز با شعرهای «صد دانه یاقوت» و «خوشا به حالت ای روستایی» نزد مخاطبان بزرگسالش به یاد می آید.
ویژگی اصلی و منحصر به فرد شعر و نثر او عینیت بخشیدن به اشعار و ارایه تصویر واقعی و ساده از محتوای مورد نظرش به خردسالان است.
مصطفی رحماندوست یکی از برجسته ترین شاعران معاصر در عرصه شعر کودک است که نزدیک به چهار دهه از عمر خود را صرف نوشتن برای کودکان کرده است.

رحماندوست: هنرمندان ساوه برای جمع آوری قصه های انار در این شهرستان تلاش کنند
به گزارش نارستان، مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان در حاشیه جشنواره قصه گویی در ساوه گفت: با توجه به اینکه ساوه خاستگاه بهترین نوع انار کشور است، هنرمندان این شهرستان باید برای جمع آوری قصه های انار آن که برخی از آنها در سینه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها پنهان است، تلاش کنند.
وی ضمن تشریح فواید قصه گویی در جهت رشد و تکامل کودکان، افزود: با توجه به پایین بودن سطح مطالعه در کشور باید برای افزایش انگیزه و علاقمندی کودکان به مطالعه تلاش کنیم.
رحماندوست ادامه داد: در کشورهای دنیا راهکارهای مختلفی را برای افزایش میزان مطالعه تجربه کرده اند که یکی از مهمترین این راهکارها خواندن کتاب قصه و شعر از بدو تولد است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ نوع قصه گویی را در کشور مطرح کرده ایم، تصریح کرد: قصه گویی یک هنر، دانش و مهارت با دامنه گسترده است که باید آن را آموخت و امروز در ساوه شاهد هستیم که گام نخست در جهت آموختن این هنر به خوبی برداشته شده است.

درباره adminps

عباس خیراندیش
مدیریت وب سایت لطفا سوالات پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید با تشکر

این مطالب را نیز ببینید!

آماده سازی موکب جاماندگان کربلا جهت پذیرایی از زائران اربعین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *